• Spaanse extra vierge olijfolie
  • Kleine flesjes
  • Verzending binnen Nederland en België
  • Diverse betaalopties
  • Snelle levering
Home » Over ons » Verzending en retourneren

Verzending en retourneren

Verzending

Hoe kan ik de status van mijn bestelling volgen?

Na het afronden van een bestelling, ontvang je per e-mail een bevestiging op het e-mailadres dat je hebt opgegeven. Onderaan deze e-mail tref je een link waarmee je de status op onze site kunt inzien. Ook tref je op deze plek een link naar de track & trace code van onze bezorgpartner DHL. Handig om te zien wanneer je pakketje bij jou thuis of bij het bedrijf aankomt!

 

Kan ik na het plaatsen van mijn bestelling deze nog wijzigen?

Nee, helaas is het niet meer mogelijk de bestelling te wijzigen nadat je deze hebt geplaatst. Je kunt proberen zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. Mocht het product dan nog niet verstuurd zijn, kunnen wij nog kijken wat we voor je kunnen doen.

 

Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

De verzendtijd bedraagt over het algemeen 1-5 werkdagen binnen Nederland. Leveringen aan België kunnen, afhankelijk van de doorlooptijd bij de vervoerder, binnen 1 - 7 werkdagen worden geleverd.

Wat zijn de verzendkosten?

Verzending is mogelijk binnen Nederland en België. Afhankelijk van de bestemming, worden er verschillende tarieven in rekening gebracht.

  • Nederland: De verzendkosten bedragen €5,95. Voor bestellingen boven €75 worden er geen verzendkosten gerekend.
  • België: De verzendkosten zijn afhankelijk van het gewicht van het pakket. Standaard bedragen de verzendkosten €9,30. Bij bestellingen boven de 5kg wordt er tot €13,95 in rekening gebracht. Voor bestellingen boven €200 worden er geen verzendkosten gerekend.

 

Waar kan ik mijn factuur terugvinden?

Zodra een bestelling is geplaatst, ontvang je hier per e-mail een bevestiging over. In deze e-mail wordt de factuur als bijlage meegestuurd. De factuur is tevens op te vragen via onze website. Klik hiervoor op de link 'Bekijk de status' onderaan in de bestelbevestiging. Je wordt hierna op onze website naar een overzichtspagina van jouw bestelling geleid, waar je een kopie van de factuur kunt downloaden.

 

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Retourneren kan onder bepaalde voorwaarden binnen 14 dagen na de factuurdatum. Hoe het retourneren in zijn werk gaat, wordt verderop deze pagina beschreven. De verzendkosten zijn voor het retourneren helaas wel voor eigen rekening. Wij raden je sterk aan het retourpakket met een track & trace code te versturen.

 

Retourneren (herroepingsrecht)

Er geldt een zogeheten afkoelingsperiode van veertien dagen voor de bestellingen die geplaatst zijn via onze webshop en zijn afgeleverd. Dit houdt in dat het mogelijk is om de producten binnen veertien dagen zonder opgaaf van reden terug te sturen. Deze veertien dagen gaan in op het moment van ontvangst van de producten.

Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in de originele verpakking geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via het contactformulier of door een e-mail te sturen naar info@ollivo.nl.Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor eigen rekening. Binnen veertien dagen zal dan het bedrag van het product of de producten, inclusief eventuele verzendkosten die voldaan zijn tijdens het betalen van de bestelling, teruggestort worden. Tenzij wij voorstellen om het product zelf af te halen. Dan wordt gewacht met het terugbetalen totdat het product is ontvangen of totdat is aangetoond dat het product is teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.

Het terugstorten wordt gedaan via hetzelfde betaalmiddel dat gebruikt is tijdens het bestelproces, tenzij er is ingestemd met een andere methode. Terugbetaling is voor onze klanten altijd kosteloos. Is er gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, dan hoeven wij de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

Let op: dit is alleen van toepassing op producten met een langere houdbaarheidsdatum dan veertien dagen na ontvangst van de bestelling. Indien er sprake is van een kortere houdbaarheidsdatum beroepen wij ons op Artikel 230p van het Burgerlijk Wetboek. Hierin is opgenomen welke producten niet in aanmerking komen voor het herroepingsrecht. Meer informatie is te vinden via deze link (opent in een nieuw venster).

“Een groot deel van de producten die u via deze webwinkel koopt hebben slechts een beperkte houdbaarheid en kunnen daarom niet geretourneerd worden. Het herroepingsrecht is daarop dan ook niet van toepassing. De verkoop is voor deze producten na succesvolle betaling definitief.” 

Onderstaande producten mogen retour als deze niet zijn opengemaakt.

  • Noten, zaden en pinda’s – langer houdbaar dan veertien dagen.
  • Oliën – langer houdbaar dan veertien dagen.
  • Suikerwerk – langer houdbaar dan veertien dagen.

Voor alle overige producten geldt dat deze niet retour gestuurd kunnen worden. Het gaat dan om:

  • Producten met een houdbaarheidsdatum die korter is dan veertien dagen na het tijdstip van bezorgen.
  • Producten welke geopend of gebruikt zijn.
  • Producten welke gebonden zijn aan sterke prijsschommelingen of aanbiedingen waarop Ollivo geen invloed heeft kunnen uitoefenen.

Indien het product retour gestuurd wordt, dan is dit alleen mogelijk door gebruik te maken van een pakketdienst (zoals PostNL) en dit pakket onder vermelding van het ordernummer te laten versturen naar:

Ollivo
Afdeling Retouren
Thierenskade 102

2282 XX  Rijswijk