• Spaanse extra vierge olijfolie
  • Kleine flesjes
  • Verzending binnen Nederland en BelgiĆ«
  • Diverse betaalopties
  • Snelle levering
Home » Over ons » Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

Een verplichte aangelegenheid, maar niet onbelangrijk: hieronder worden onze algemene voorwaarden toegelicht die van toepassing zijn op onze diensten. Deze worden ook wel leveringsvoorwaarden genoemd. Deze voorwaarden zorgen voor helderheid en op deze manier voorkomen we misverstanden en teleurstelling.

Wij streven naar 100% klanttevredenheid. Mocht u toch ontevreden zijn over een levering of een product, neem dan direct contact met ons op via het contactformulier of stuur een e-mail naar info@ollivo.nl. Samen komen we eruit!  

Onze voorwaarden

Een bestelling kan geplaatst worden wanneer de klant of consument akkoord is gegaan met deze algemene voorwaarden. 

 

Inleiding

Deze algemene voorwaarden hebben betrekking op:

  • Het bestellen van producten via de webshop / website van Ollivo.
  • Het betalen van producten via de webshop / website van Ollivo.
  • Het leveren van producten van Ollivo.
  • Het retourneren (ruilen) van producten.

Deze voorwaarden zijn opgesteld door:

Ollivo
Thierenskade 102
2282 XX  Rijswijk

Leidend voor deze voorwaarden is de overeenkomst welke aangegaan wordt tussen de verkoper en koper. Dit zijn:

  • Verkoper

    De aanbieder van de producten via www.ollivo.nl. In dit geval is dit V.O.F. Ollivo, handelend onder de naam Ollivo, gevestigd aan de Thierenskade 102 (2282 XX te Rijswijk) en ingeschreven onder registratienummer 78045444 bij de Kamer van Koophandel.

  • Klant / consument of koper

    De klant van Ollivo die via de webshop / website een bestelling plaatst. Dit kan een natuurlijk persoon zijn of een bedrijf, organisatie of instelling.

Door akkoord te gaan met deze voorwaarden gaan de koper en verkoper deze overeenkomst aan.

 

Adres- en bedrijfsgegevens

Ollivo
Thierenskade 102
2282 XX  Rijswijk
KvK: 78045444
BTW-nummer: NL861244503B01

IBAN-nummer: NL44 RBRB 0200 6894 28
info@ollivo.nl

www.ollivo.nl

Definities

Ollivo (verkoper)
Het bedrijf achter de webshop die aangeboden wordt via www.ollivo.nl.

Klant of consument (koper)
Een natuurlijk persoon, bedrijf, organisatie of instelling die een bestelling plaatst via de webshop van Ollivo. Als gevolg van deze bestelling gaat deze klant of consument een overeenkomst op afstand aan met Ollivo.

Overeenkomst op afstand
Een akkoord voor een levering van producten door Ollivo, op basis waarvan de klant of consument bepaalde rechten en verplichtingen heeft.

Bedenktijd en herroepingsrecht
Een periode waarin de consument of klant een beroep kan doen op het herroepingsrecht of ontbindingsrecht.

Deze periode is veertien dagen. Er kan een beroep worden gedaan op het ontbinden van de overeenkomst op afstand voor bepaalde producten. Omdat Ollivo versproducten levert gelden er uitzonderingen op dit herroepingsrecht. Meer informatie is te vinden op de pagina met informatie over het retourneren van producten.

Werkdag
Een dag in de week waarop normaal gesproken aangenomen mag worden dat gewerkt wordt. Dit zijn de dagen maandag tot en met vrijdag.

Dag
Een dag in de week, welke mogelijk een werkdag of een dag in het weekend betreft. Ook wel bekend als een kalenderdag.

Schriftelijke communicatie
Hoewel de definitie voor schriftelijke communicatie bestaat uit de klassieke vorm van communicatie op basis van een communicatie op papier, verstaan wij hieronder ook de elektronische communicatie. Hieronder vallen: e-mails, conversaties via social media (accounts) en alles waaruit duidelijk kan herleid worden om wie het precies gaat (authenticiteit).

Geldigheid en toepasbaarheid

Deze algemene voorwaarden zijn opgesteld op 28 oktober 2020 en zijn van toepassing op de webshop van Ollivo en bijbehorende service en diensten, alsmede het productassortiment. Leidend hierbij is de overeenkomst op afstand die de consument of klant aan gaat met Ollivo.

Controleer de wijzigingsdatum aan het einde van deze pagina om te zien of er sinds het moment van verschijnen aanpassingen doorgevoerd zijn in deze voorwaarden. 

Zodra een bestelling financieel wordt afgerond zal worden gevraagd of de consument of klant akkoord gaat met deze voorwaarden en zijn deze van kracht voor de bestelling in kwestie.

Indien na het geven van een akkoord het de bedoeling is om de algemene voorwaarden door de consument of klant te laten ontbinden, zal de bestelling automatisch komen te vervallen. Dit dient de consument of klant voordat de bestelling is verzonden kenbaar te maken.

Ontbinding en herroeping

Hoewel de voorwaarden voor ontbinding of herroeping afzonderlijk vermeld staan op de pagina Verzending en retourneren, is het van belang deze ook op te nemen in onze algemene voorwaarden. De algemene voorwaarden zijn immers leidend voor het bestellen van producten via de webshop van Ollivo.

De hoofdpunten van deze voorwaarden voor ontbinding of herroeping zijn:

  • Zonder opgaaf van reden de producten of een deel ervan binnen veertien dagen retourneren.
  • Uitgesloten zijn producten met een beperkte houdbaarheid als beschreven op de pagina Verzending en retourneren.

Het beroepen op het ontbindingsrecht begint met het informeren van Ollivo binnen de gestelde termijn van veertien dagen. Neem hiervoor contact op via het contactformulier of stuur een e-mail naar onze klantenservice: info@ollivo.nl. Dit bericht wordt hierna bevestigd door een medewerker van Ollivo.

Het ontbinden of herroepen is alleen mogelijk wanneer de producten door de consument of klant retour gestuurd worden.

De kosten voor het retourneren zijn voor rekening van de consument of klant. Wel wordt het gehele bedrag van de bestelling inclusief de verzendkosten teruggestort.

De producten worden met alle toebehoren (inclusief een pakbon en vermelding van het ordernummer) verstuurd naar:

Ollivo

Thierenskade 102

2282 XX  Rijswijk

Ollivo beoordeelt of er sprake kan zijn van het restitueren van het bedrag dat voldaan is voor de bestelling waarop het herroepingsrecht van toepassing is.

Het retourbedrag, indien van toepassing, wordt binnen veertien dagen overgemaakt naar de consument of klant.

Lees meer over ons retourbeleid op de pagina Verzending en retourneren.

Uitzonderingen op het ontbindingsrecht

De volgende producten zijn uitgesloten:

  • Producten met een houdbaarheidsdatum welke korter is dan veertien dagen na het tijdstip van bezorgen.
  • Producten welke gebruikt of geopend zijn.
  • Producten welke gebonden zijn aan sterke prijsschommelingen of aanbiedingen waarop Ollivo geen invloed heeft kunnen uitoefenen.

Lees meer over ons retourbeleid op de pagina Verzending en retourneren.

Prijzen en productaanbod

Alle prijzen die zichtbaar zijn op onze website zijn inclusief 9% BTW. De kosten die voldaan moeten worden voor het verzenden van het product zijn zichtbaar zodra de bestelling afgerond is.

Is een product toegevoegd aan de winkelwagen en wordt er afgerekend, dan zal de prijs van het artikel niet wijzigen. Het bedrag dat zichtbaar is in de getoonde productinformatie is leidend. Indien er akkoord gegaan wordt met de elektronische aankoop, dan zal deze prijs ook zichtbaar zijn in iedere verdere vorm van communicatie.

Is het product aangekocht buiten een periode waarvoor een actie of aangepaste prijs geldt, dan is het niet mogelijk om achteraf in aanmerking te komen voor korting.

Financiële afhandeling

De overeenkomst tussen Ollivo en de klant of consument is definitief wanneer er gekozen is voor de optie om te betalen. Hiermee stemt de klant of consument in met de algemene voorwaarden en is hiermee het bedrag ter waarde van de bestelling en de verzendkosten verschuldigd.

Het betalen van de bestelling is mogelijk via het betalingsplatform Mollie.com. De klant of consument kan de betaling via iDEAL, Bancontact of middels een SEPA-overboeking voldoen. De betaling via één van deze opties zorgt ervoor dat direct een transactie in gang wordt gezet via het betalingsplatform Mollie.com. Het is ook mogelijk om het bestelbedrag zelf over te maken.

Transactiekosten

Er worden geen transactiekosten in rekening gebracht voor de betalingen die via onze webshop worden uitgevoerd.

Levering / bezorging

Ollivo is verplicht om na het afronden van de bestelling over te gaan tot de verwerking van de bestelling. Afhankelijk van de gekozen betaalmethode, is er wel of geen sprake van een daadwerkelijke financiële transactie. Deze is alleen van toepassing op bestellingen waarvoor is afgerekend middels iDeal of Bancontact, of op het moment dat het bedrag via een SEPA-overboeking of handmatige overboeking door Ollivo ontvangen is. Leidend hierbij is de productvoorraad. De bestelling zal, indien op voorraad, binnen 1 - 5 werkdagen binnen Nederland geleverd worden. Voor leveringen in België streven we ernaar binnen 1 - 7 werkdagen de bestelling te kunnen afleveren. Uitzondering op deze vuistregel is wanneer onze bezorgpartner vertraging heeft in haar bezorgproces. In dat geval kan de ontvangst van de bestelling langer op zich laten wachten.

Er worden geen bestellingen bezorgd op de volgende dagen: maandag en zondag.

Voor het bezorgen (leveren) van bestellingen maakt Ollivo gebruik van het netwerk van DHL. In het bestelproces kan er gekozen worden om de bestelling thuis te laten bezorgen of op een zelf te kiezen pickup point van DHL.

Mocht een product niet op voorraad zijn, dan wordt de bestelling zoveel mogelijk afgerond. Er wordt altijd gekeken naar een passende oplossing. Deze kan bestaan uit:

  • Het aanbieden van een vervangend product (na overleg).
  • Een restitutie van het bedrag dat betaald is voor het product. Dit kan echter nooit meer zijn dan vijftig procent van het totale aankoopbedrag.
  • Een kortingsbon voor een eerstvolgende bestelling via de webshop van Ollivo.

Omdat Ollivo gebruik maakt van het netwerk van DHL krijgt u altijd een track & trace code op het opgegeven e-mailadres.

Wat als de bestelling niet bij u thuis geleverd kon worden door de vervoerder? 

De eerste keer: Dit kan een keer gebeuren, u krijgt het volledige bedrag weer terug.
De tweede keer: We houden de verzending en retourkosten in op de teruggave. De kosten hiervoor zijn €11,90.
De derde keer: U krijgt geen kosten retour, daarnaast worden uw gegevens op een zwarte lijst gezet. Het is voor u niet meer mogelijk om een bestelling te plaatsen.

We zijn ons bewust van de strenge maatregelen. Doordat alle producten weggegooid moeten worden na een retour is dit voor ons een grote kostenpost. 
Om onze producten voor een eerlijke prijs te blijven verkopen moeten we deze ingrijpende maatregelen nemen.

Verzendkosten

Ollivo levert producten en diensten in Nederland en België. Voor beide landen geldt er een ander tarief voor de verzendkosten.

  • Nederland: Standaard is het verzendbedrag ingesteld op € 5,95 per verzending. Is het totaalbedrag van de bestelling, exclusief de bezorgkosten hoger dan € 75, dan worden er geen verzendkosten in rekening gebracht.
  • België: Standaard is het verzendbedrag ingesteld op € 9,30 per verzending. Bij bestellingen boven de 3kg wordt er tot € 13,95 in rekening gebracht. Is het totaalbedrag van de bestelling, exclusief de bezorgkosten hoger dan € 200, dan worden er geen verzendkosten in rekening gebracht.

Klachten en garantie

Van Ollivo mag de consument of klant verwachten dat er alles aan gedaan zal worden om de producten in een ordelijke staat te leveren. Hierbij horen ook instructies voor het bewaren van de producten welke onderdeel vormen van de bestelling. Het bewaaradvies is te vinden op de verpakking of op de website.

Het assortiment uit onze webshop mag aan alle redelijke verwachtingen van de klant of consument voldoen. Aanvullende garanties kunnen echter niet geleverd worden.

Is het product niet in orde door een fout tijdens productie of het vervoer, dan zal een nieuw of vervangend product geleverd worden. Is duidelijk dat er sprake is van een product dat niet meer is opgenomen in het assortiment, dan zal een alternatief aangeboden worden. Tenzij er sprake is van een product met een vervangende waarde die hoger ligt dan het reeds voldane bedrag. In dit geval wordt een kortingsbon gegeven. Deze kortingsbon kan gebruikt worden in de webshop van Ollivo.

Mocht blijken dat het product door onzorgvuldigheid van de klant of consument in een onredelijke staat terecht is gekomen, dan vervallen bovenstaande garanties onmiddellijk. Hieronder vallen: onjuiste opslag, het niet in acht nemen van de uiterste houdbaarheidsdatum of het incorrect openen of sluiten van het verpakkingsmateriaal.

Klachten

Via de contactpagina of per e-mail (info@ollivo.nl) kan een klacht over een bestelling ingediend worden. Deze klacht zal binnen twee werkdagen na ontvangst voorzien worden van een eerste reactie (ontvangstbevestiging). Hierna heeft Ollivo veertien dagen de tijd om een antwoord te formuleren of een oplossing aan te bieden. Het afhandelen van een klacht zal altijd schriftelijk plaatsvinden.

Aandachtspunt hierbij is de uiterste houdbaarheidsdatum van onze (vers)producten. De garantie is vanzelfsprekend afhankelijk van de levensduur van het product. Een klacht dient daarom binnen 48 uur na levering kenbaar gemaakt te worden.

Mocht er sprake zijn van een beschadiging of defect welke het gevolg is van het vervoeren van de bestelling, dan geldt eveneens een termijn van 48 uur waarbinnen dit kenbaar gemaakt kan worden. Hiervoor zijn aanvullende gegevens noodzakelijk, zoals fotomateriaal van het product of de verpakking.

Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.

Akkoord met de voorwaarden?

Het plaatsen van een bestelling houdt in dat er ingestemd wordt met deze algemene voorwaarden. Alleen door het plaatsen van een vinkje in het bestelproces is het mogelijk om over te gaan tot het maken van een financiële transactie via onze webshop.

 

Laatste wijziging: 11 mei 2021